Saturday 31 December 2011

**ITUKAN LUMRAH**

Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

wahhh..apa yang lumrah nyer???
kalau dulu time sekolah, mesti pernah dengar ayat ni kan
"hensem nye mamat tu"
"stailo giler,, aku suka la..i like...i like..*gaya dalam fb"
"smart ar..neh yang x leh blah ni..jom ar tackle"

lepak la..saya pun penah gak lalui zaman itu..*penah ske bdk basyar lgi tu..dulu la..haha

 caring for someone  tak salah. The life that comes with it yg menjaadi-jadi tu yang payah tu..kalau boleh yang mne bercouple ni..dalam status diorang "I MISS U, SAYANG".. msti wajib ada la stiap hari..NI YANG PAYAH NI...

CINTA DAN SAYANG MENYAYANGI  ANTARA MAKHLUK ITU FITRAH

saya pun pernah suka kat orang gak.tapi bila dah tau mende tu pun salah kalo lebih lebih..pandai2 la kite patah balik..member2~jom back to ALLAH!!!


SURAH AN-NUR:26
~perempuan-perempuan yang keji uuntuk lelaki yang keji,sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. ~


ALLAH da state dalam al-quran da..memang kadang2 tu susah an..*penah dlete no 'org tu' coz risau tgn neh nak msg dia slalo.alhamdulillah la sekarang no 'org tu' da slamt dlm fon..skrg pon x msg da~~~*tp kalo ad usaha,,msti boleh la~chaiyok!!!

WANITA : Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah.

LELAKI : Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh.

Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah..kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...
Ya Allah jika saya jatuh cinta, cintakanlah saya pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu
Ya Muhaimin, jika saya jatuh hati,izinkanlah saya menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh saya dalam jurang cinta nafsu...
Ya Rabbana ,jika saya jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu.....
Ya Rabbul Izzati ,jika saya rindu ,rindukanlah saya pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....
Ya Allah ,jika saya menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya Allah ,jika saya jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan saya tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu....
Ya Allah jika Kau halalkan saya merindui kekasihMu jangan biarkan saya melampaui batas sehingga melupakan saya pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...
....Amin.....
*terimakasihuntukmemoriitu!!! 
*saya bukan ustazah cuma saya nak berubah
*be a better person is not a crime
 may allah bless^,^




No comments:

Post a Comment