Sunday 15 January 2012

sentap

Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

hati ini gembira..kenapa???kerana LESEN MEMANDU SAYA BERJALAN LANCAR!!!*walaupun dah berkali-kali  "merosakkan" dan menyebabkan "orangdisana"  marah  kerana tangan saya buat masalah..redha jer la acik yer...

tapi bukan itu matlamat post ini dipostkan..okeyh..mai kita pakat-pakat baca cerita di bawah dulu :

sewaktu nak ambil test ari tu an..masuk2 jer ada la seorang chinese ni..die pon nak ambil lesen gak..*ala biasa la tu syazlin oittt!!! tapi an itu bukan masalah nyer.. yang membuatkan syazlin ni sentap ckit an.. CHINESE ITU ADALAH SEORANG ORANG KURANG UPAYA..wahhh memang kesian la..dia kena repeat test..yg tu x per la..orang faham condition "awak"..dia buat semua nyer sorang2..nak kuar buka pintu pun buat sendiri..nasib la ada orang tolong dia..tme die nak kne repeat test tu an..muka dia memang nampak sangat yang dia nak BERJAYA...chaiyok "awak"...!!!!

di sini saya nak merumuskan bahawa : __________________!!!

bila tengok orang macam tu kan..tipu la kalo cakap tak kesian..memang kesian..*n ttbe terpikir lak..nnt boleh ke jadi doktor???tapi SAYA YAKIN SAYA PASTI BOLEH!!! dan bila macam tu..mula la terdetik di hati ini :

*ALHAMDULILLAH , SAYA SEMPURNA*   

 n bila terfikir..ada sesetengah orang yang kurang bernasib baik tu kan..selalu mengeluh.."ini tidak adil la"..tapi cerrr kalo kita usha balik apa yang da allah mention dalam al-quran:

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (sahaja) mengatakan: "Kami telah beriman," sedang mereka belum diuji? Dan sesungguhnya Kami (Allah) telah menguji orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang yang benar, dan sesungguhnya Dia (Allah) mengetahui orang yang dusta.
[al-Ankabut, 29:2-3]
haaa..tengok2..allah dah cakap dah..soo..
dun worry-worry
allah ada disisi 




allah nak uji kita jer sebenar nyer tu..mungkin akan ada orang lain yang bagi nasihat kan.."macam ni...sabar jer la..kebetulan la tu..
awak...no..no..no..no
dalam hidup ni x ada KEBETULAN TAPI DAH DITAKDIRKAN...
MAY ALLAH BLESS 

 

No comments:

Post a Comment